Sunday, July 15, 2012

Sembang (4) RLM 2012

Salam & Salam 1 Malaysia,

Sudahkah anda dicerap oleh Pensyarah atau Guru pembimbing?
Kongsikan pengalaman anda.

21 comments:

  1. Alhamdulillah..saya sudah dicerap oleh pensyarah pembimbing, Dr Hariharan sebanyak dua kali pada minggu lepas..Kali pertama agak gementar dan berlaku sedikit kesilapan ketika mengajar..Kali kedua agak baik dan keyakinan diri meningkat..Komen dari Dr Hari amat membantu saya untuk menjalani latihan mengajar dengan lebih baik..

    Muhamad Alfitri b Abdul Rasid 198455

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam..syukur alhamdulillah..seperti mana saudara Alfitri saya juga telah dicerap sebanyak 2 kali oleh pensyarah pembimbing sy iaitu Dr. Hariharan pada mggu lepas..setakat ini byk komen positif yang telah diberikan akan tetapi masih ada bahgian yang perlu diperbaiki lagi..nasihat yang tidak putus-putus diberikan oleh Dr. Hari kepada saya memberikan saya lebih keyakinan untuk menjalani sesi pencerapan yang berikutnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wan Mohd Shukrie bin Wan Husen 198464
      SMK Bukit Tunggal

      Delete
  3. Alhamdulillah sy telah dicerap sebanyak 2 kli oleh pensyarah pembimbing iaitu Dr. Hariharan. banyak input yang diberikan bagi memperbaiki lagi pengajaran akan datang..

    Norzirah Binti Husin 199092
    SMK Panji Alam

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah 2 kali kena cerap dan dikomen oleh pensyarah pembimbing makin ada peningkatan dalam pengajaran. Pelajar pun ok-ok semua.

    Farha 'Alya Binti Mohammad
    198442
    SMK Seri Nilam, Kuala Terengganu

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum..n salam 1 malaysia...seronok mendengar kawan2 sudah dicerap...saya belom lg dicerap walaupun sekali...mungkin minggu ini..masih menanti dengan kesabaran..

    Suhaila binti Ali
    198437
    SMK Tengku Suleiman

    ReplyDelete
  6. Suhaila,

    SMK Tengku Sulaiman tu di daerah dan negeri mana?

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. salam.. pertama kali dicerap oleh pensyarah pembimbing, Cik Hasnan Hassan pada minggu lepas. Hasil: kelam kabut! Banyak kesilapan yang saya lakukan sewaktu mengajar dan ianya telah memberi peringatan dan pengajaran kepada saya. Pencerapan pertama banyak memberi panduan dalam menjalani RLM untuk hari-hari seterusnya. Ia juga mengajar saya untuk lebih bersedia sewaktu di dalam kelas. Terima kasih kepada Cik Hasnan atas komen yang telah diberikan, saya akan cuba membaikinya sedikit demi sedikit.

    Hasmira Ramli 199267
    SMK Seri Nilam, Terengganu

    ReplyDelete
  9. 16/7 - Penguatkuasaan jadual waktu. Bru dpt cnfirm ajar kls mana. Bru je nk start ajr.

    Noramalena Bt Mohd Yusop 199384
    SMK Simpang, Taiping.

    ReplyDelete
  10. salam.. saya sudah dicerap sebanyak 2 kali pada minggu ini.. Alhamdulillah.. mendapat komen yg positif dari penyarah..tapi masih ada yg perlu dipertingkatkan lagi.. nasihat dan komen yg membina juga sy dapat dr penyarah...terima kasih kepada beliau.. perkara penting yg saya dapat adalah penglibatan pelajar dalam kelas sangat2 penting dan juga cikgu2 perlu pandai mengawal kelas..terutamanya jika mendapat student yg bermasalah..
    sekian...

    Nur Hasnira irina Bt Hamdan
    198419
    SMK Seri Budiman, Kuala Terengganu

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah..sudah dicerap pada hari ini...2 kelas sekaligus dicerap buat pertama kali..tapi sekadar melihat p&p dan buku rekod..

    Suhaila binti Ali
    198437
    SMK Tengku Suleiman,Beseri,Perlis.

    ReplyDelete
  12. Wsalam..Alhamdulillah..saya dh 2 kali dicerap oleh pensyarah..dan sekali dicerap oleh guru pembimbing..pengalaman ketika dicerap oleh pensyarah & guru pembimbing membawa pengalaman yang berbeza...rasa lebih gementar bila dicerap oleh guru pembimbing...tapi, alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar..bagaimana dgn kawan2 yg lain??

    NOR FADHILAH BTE MOKSIN (198783)
    SMK PANGLIMA BUKIT GANTANG, PT. BUNTAR, PERAK..

    ReplyDelete
  13. assalamualaikum dan salam sejahtera...
    saya telah dicerap oleh pensyarah untuk kali pertama pada 16 Julai yang lalu..memang agak kelam kelibut sebab pada hari sebelumnya iaitu sabtu dan ahad saya terlibat dengan program lawatan ke perlis bersama pelajar yang terpilih.. Persediaan agak kurang rapi namun saya telah cuba sedaya upaya untuk memberikan yang terbaik. untuk pengetahuan semua saya berpraktikal di sekolah yang hanya mempunyai pelajar lelaki sahaja melainkan tingkatan 6 yang ada pelajar perempuan. Justeru situasi ini merupakan pengalaman baru. walaupun banykak kekurangan semasa pencerapan kali pertama, itu tidak mematahkan semangat saya untuk memperbaiki cara saya mengajar. terima kasih atas kepada pensyarah Dr. Hasani Dali atas teguran membina yang diberikan. kepada rakan-rakan seperjuangan saya ucapkan selamat maju jaya =)

    NURUL SURAIDAH BINTI MOHD SHUIB (199053)
    SMK CLIFFORD, KUALA KANGSAR, PERAK.

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum...sya dah pun dicerap....dah 2 kali.... nervous tetap xhilang...huhu masih banyak kekurangan yang perlu diperbaiki...semoga saya dan rakan2 yang lain berjaya mendapat keputusan cemerlang untuk RLM nie...

    KHAIRUL BARIAH BINTI MOH HOYUA (198943)
    SMK PANGLIMA BUKIT GANTANG, PERAK

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum....alhamdulilah saya dah pun dicerap pada minggu ke 4 yang lepas....oleh pensyarah pembimbimg dan guru pembimbing sek.....ada komen yang positif da yang komen yg memerlukan saya untuk membaiki kelemahan diri.....semoga pencerapan seterusnya akan lebih baik dari sebelumnya......semoga kawan2 yang lain berjaya dalam sesi pencerapan seterusnya nnti...

    NURUL HAYATUL BINTI MAMAT (198458)
    SMK SERI BUDIMAN TERENGGANU

    ReplyDelete
  16. waalaikumussalam. alhamdulillah. sya telah dicerap pada 11/7/2012. tp 1 kali je sbb berlaku percangahan dengan aktiviti senam robik 1 murid 1 sukan 1 malaysia. Tp secara keseluruhan baik. Dpt komen yang membina dan akan memperbaiki kelemahan yg ada pada masa akan datang.Pada 7&8 /8/2012, pencerapan yang 2 &3 akan bermula. arap soma berjalan dengan lancar. INSYAALLAH. AMIN. SELAMAT MENJALANI RML SOMA. (^_^)

    ROSZAINI BINTI ROSIN
    (198803)
    SMK METHODIST (ACS) PARIT BUNTAR PERAK

    ReplyDelete
  17. assalamualaikum dan salam 1 Malaysia...alhamdulilah saya sudah dicerap sebanyak 3 kali oleh pensyarah...1st time observation, banyak teguran daripada pensyarah tetapi semakin lama semakin baik untuk next observation, apabila segala teguran yang diterima itu telah saya perbaiki..nasihat saya, kawan-kawan kena menjadi diri sendiri dan jangan terlalu nervous......Good luck kawan-kawan yang masih belum dicerap... ;)

    Nor Azillah bt Aris 198469
    SMK Bandar Darulaman Jitra, Kedah.

    ReplyDelete
  18. salam ramadhan.....pcerapan olh pnsyarah telah pun selesai sbyk 3x olh dr wahida....byk komen2 yg mbina yg dpt djdkn pnduan utk msa hdpn.... skrg hnya mnunggu pcerapan dari guru pbimbing... =)

    ummu hani shaari (198461)
    smk bndr bru darul aman jitra kedah

    ReplyDelete